· El Consell Nacional de la Joventut de Catalunya (CNJC) ha expressat reiteradament a tots els grups parlamentaris la necessitat que la Llei partís d’un concepte integral d’educació que reconegués la diversitat d’agents que eduquen fora de l’escola –com les associacions juvenils- i la necessitat d’incorporar certa permeabilitat dels centres i de les dinàmiques escolars envers aquests actors. No obstant això, i d’una definició força encertada del que és la comunitat educativa, l’articulat no ho reflecteix.
· El CNJC ha mostrat el seu compromís amb l’escola pública i el seu suport, només, a una llei que garantís l’educació com a servei públic, ja que aquesta ha de ser garantida a tota la població, gratuïta, oberta i basada en principis científics i laics. I això no
· Finalment, un altre gran eix de les reivindicacions del Consell Nacional de la Joventut de Catalunya era la participació de l’alumnat com a fórmula perquè aquest se senti part i protagonista del seu propi procés educatiu. En canvi, la LEC no considera l’alumnat com a subjecte de llei, sinó com a objecte, i amb una concepció negativa i culpabilitzadora en quant al capítol de convivència. No
Per tot plegat, el CNJC no pot donar suport a la Llei que neix aquest dimecres i demana una reflexió seriosa per part de tots els grups parlamentaris i del Govern sobre les reaccions que ha suscitat i suscita la LEC i sobre la necessitat d’un consens social més enllà del consens únicament polític, especialment en àmbits tan transversals com l’educatiu.
Barcelona, 30 de juny de 2009.
0 Comments:
Post a Comment